Την πολιτική της δωρεάν παράδοσης κατ οίκον online παραγγελιών έχουν ξεκινήσει να αλλάζουν πολλές από τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης λόγω της πίεσης που υπάρχει λόγω του αυξημένου κόστος στις ταχυμεταφορές.
Αλλάζουν όλα απ’ οτι φαίνεται στις δωρεάν παραδόσεις ως αποτέλεσμα της πανδημίας και της αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Μέχρι τώρα, η συντριπτική πλειοψηφία των online καταστημάτων αλλά και των αλυσίδων δεν χρέωνε για παραδόσεις κατ’ οίκον, εφόσον το ποσό της παραγγελίας ξεπερνούσε ένα συγκεκριμένο ποσό.
Αυτό, όμως, έχει ήδη αλλάξει καθώς σταδιακά αναμένεται οι μεγάλες αλυσίδες να αρχίσουν να χρεώνουν -έστω και ένα πολύ μικρό ποσό- για το κόστος των μεταφορικών ακόμη και αν το ύψος της παραγγελίας ξεπερνά τα 50 ευρώ που ήταν το πιο συνηθισμένο όριο.
Για παράδειγμα, τα Public χρεώνουν πλέον 3 ευρώ ανά αποστολή για παραγγελίες κάτω από 50 ευρώ και 1 ευρώ για εκείνες αξίας άνω των 50 ευρώ. Στην κατάργηση των δωρεάν μεταφορικών έχει προχωρήσει και ο Κωτσόβολος, ενώ και άλλες αλυσίδες, όπως η Intersport εξετάζουν το συγκεκριμένο σενάριο και γενικότερα θεωρείται ότι πολύ δύσκολα στο προσεχές μέλλον δεν θα καλείται ο καταναλωτής να μην καταβάλλει έστω ένα μικρό ποσό για να φθάσει η παραγγελία στο σπίτι του. Σημειώνεται πως η Intersport προσφέρει -αυτή τη στιγμή- δωρεάν μεταφορικά για αγορές αξίας πάνω από τα 59 ευρώ.
Το υψηλό κόστος των μεταφορικών έχει επηρεάσει πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου ιδίως όταν καλούνται να εξυπηρετήσουν παραγγελίες εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων. Ειδική περίπτωση είναι αυτή του Skroutz, το οποίο λάνσαρε μία συνδρομητική υπηρεσία για δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες αξίας άνω των 20 ευρώ.
Όμως, μετά από μερικούς μήνες προχώρησε σε αλλαγή των όρων και το όριο των 20 ευρώ αφορά μία αποστολή.
Τι ισχύει με τα σούπερ μαρκετ
Τα δωρεάν μεταφορικά όμως άλλαξαν και στα σούπερ μάρκετ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη κίνηση της MyMarket, να προσφέρει πιλοτικά την υπηρεσία Speedy (δυνατότητα παραγγελίας έως 25 κωδικών ανεξαρτήτως ποσότητας εντός μίας ώρας) έναντι τριών ευρώ. Αντίστοιχη υπηρεσία διαθέτει με το wolt όπου η χρέωση γίνεται ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση από το κατάστημα.
Αντίστοιχες συνεργασίες για γρήγορη εξυπηρέτηση έχουν τόσο η ΑΒ Βασιλόπουλος (Wolt,Instashop) και η Σκλαβενίτης (efood) με την τελευταία να διατηρεί δωρεάν την παράδοση άνω των 30 ευρώ επωμιζόμενη το σύνολο του κόστους προς την efood. Η άλλη μεγάλη αλυσίδα του χώρου, η γερμανική Lidl συνειδητοποιημένα αρνείται να εισέλθει στον χώρο των παραδόσεων κατ’ οίκον καθώς τις θεωρεί κοστοβόρες (ειδικά για τον τομέα των τροφίμων) και ζημιογόνες.