Το «κλειδί» για να γυρίσουν οι ράγες, δεν είχε μετακινηθεί καν από τη θέση του.
Συγκλονιστικές είναι οι στιγμές που διαδραματίζονται στα Τέμπη με τα σωστικά συνεργεία της Πυροσβεστικής να μην εγκαταλείπουν τη μάχη για ανεύρεση αγνοουμένων στα συντρίμμια των δύο τρένων μετά τη μοιραία σύγκρουση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διασώστες θα συνεχίσουν τις επιχειρήσεις τους καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας έχοντας τη βοήθεια από προβολείς που άναψαν στο σημείο της τραγωδίας.
Οι άνδρες της ΕΜΑΚ φορούν ειδικά κράνη με φακούς προσπαθώντας να φτάσουν όσο πιο βαθιά μπορούν στα συντρίμμια με την ελπίδα να βρουν επιβάτες που μπορεί να έχουν τραυματιστεί και να είναι ζωντανοί.
Αρχικά, οι έρευνες σταμάτησαν προσωρινά όταν το σκοτάδι εμπόδιζε τα σωστικά συνεργεία να δουλέψουν στα Τέμπη.
Και ενώ κρίθηκε επιβεβλημένη η διακοπή των επιχειρήσεων, η απόφαση άλλαξε και προς το παρόν σταμάτησαν μόνο τα γερανοφόρα που μέχρι πριν από λίγες ώρες απομάκρυναν τις άμορφες μάζες των σιδερικών από το σημείο της σύγκρουσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον τόπο του δυστυχήματος, υπάρχουν ακόμη σημεία της αμαξοστοιχίας που θα πρέπει να ερευνηθούν καθώς υπάρχουν βαγόνια τα οποία δεν έχουν ερευνηθεί καθόλου και όπου ίσως να βρεθούν ενδεχομένως και άλλοι άνθρωποι. Οι χειριστές των δυο γερανοφόρων που εργάζονταν επί 18 συνεχόμενες ώρες σταμάτησαν για ξεκούραση, ενώ αυτή τη στιγμή επιχειρεί το γερανοφόρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Έτσι, οι έρευνες των διασωστών επικεντρώνονται πίσω και κάτω από το βαγόνι 3 της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Εκεί όπου πυροσβέστες και ειδικοί τεχνικοί έκοψαν τις λαμαρίνες για να μπορέσουν να κάνουν αποκόλληση των τμημάτων και να τα απομακρύνουν με την βοήθεια μηχανημάτων για να προχωρήσουν οι πυροσβέστες περισσότερο στο εσωτερικό των βαγονιών.
Νωρίτερα, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης από την Πυροσβεστική τονίστηκε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο βαγόνι – εστιατόριο της επιβατικής αμαξοστοιχίας, το οποίο, από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, βρέθηκε πάνω σε άλλα 2 βαγόνια. Με τη βοήθεια γερανοφόρων οχημάτων, μετακινήθηκε στο έδαφος και ελέγχθηκε.
Να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο βαγόνι, ξέσπασε πυρκαγιά και αναπτύχθηκαν ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες, που έφθασαν ακόμη και τους 1300 βαθμούς κελσίου, γεγονός, που δυσκολεύει την ταυτοποίηση των ατόμων που βρίσκονταν εντός.
Στους 44 οι νεκροί, οι περισσότεροι ηλικίας 20-30 ετών
Στους 44 έχουν φτάσει οι νεκροί από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με όσα δήλωσε η προϊσταμένη της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λάρισας, Ρουμπίνη Λεοντάρη.
Όπως τόνισε, έχει ολοκληρωθεί η ιατροδικαστική εξέταση σε 44 σορούς, που είναι σε πολύ κακή κατάσταση και στην πλειοψηφία τους αφορούν νέα παιδιά με εκτιμώμενη ηλικία 20-30 ετών.
Μάλιστα, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, 53 άνθρωποι δεν βρίσκουν τους δικούς τους και βρίσκονται για αναζήτηση στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου δίνουν δείγμα DNA. Μια διαδικασία πολύ σκληρή και επώδυνη, αρκετά μεγάλη σε διάρκεια καθώς θα απαιτηθούν αρκετές ημέρες για την πλήρη ταυτοποίηση. Αρκετά από τα θύματα είναι διαμελισμένα, και έτσι είναι πολύ δύσκολη κατάσταση ακόμη και στην αναγνώριση.
Στο νοσοκομείο βρίσκονται 4 ιατροδικαστές ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, παρών είναι και ο Προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών.
Παράλληλα την δική τους μάχη να κρατηθούν στην ζωή δίνουν στις μονάδες εντατικής θεραπείας στα Νοσοκομεία της Λάρισας έξι νέοι άνθρωποι ηλικίας 20-25 ετών, ενώ υπάρχουν και περισσότεροι από 50 τραυματίες, οι οποίοι νοσηλεύονται και δέχονται την φροντίδα και φαίνεται να πάνε καλά.
«Ίσως να έκανα λάθος χειρισμό» κατέθεσε ο σταθμάρχης
Αργά το βράδυ ολοκληρώθηκε η κατάθεση του σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος συνελήφθη από την πρώτη στιγμή της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο ίδιος ενώ το πρωί είχε αναφέρει ότι ακολούθησε το πρωτόκολλο, το μεσημέρι άρχισε να αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της κατάστασης και ζήτησε δικηγόρο. Έτσι, στη συνέχεια της κατάθεσής του, ανασκεύασε και αναγνώρισε ότι «ίσως έχω κάνει κάποιο λάθος χειρισμό».
Μάλιστα, όπως εξήγησε στους αξιωματικούς της Τροχαίας Λάρισας: «Λόγω της προηγούμενης βλάβης που υπήρξε στον Παλαιοφάρσαλο είχα φόρτο εργασίας». Ουσιαστικά, εκεί ολοκληρώθηκε η παραδοχή του σταθμάρχη για το λάθος του, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, το «κλειδί» για να γυρίσουν οι ράγες, δεν είχε μετακινηθεί καν από τη θέση του.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για περίπου 12 λεπτά τα δύο τρένα ήταν σε πορεία σύγκρουσης και ο μηχανοδηγός δεν είχε καμία ενημέρωση από τον σταθμάρχη.
Στην Ελλάδα εκπρόσωπος της FSI
Εν τω μεταξύ, στην Αθήνα έφτασε εκπρόσωπος της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), της εταιρίας που αγόρασε το 2017 την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αφορμή το δυστύχημα στα Τέμπη, όπου και αναμένεται να μεταβεί. Όπως ανέφερε η ΕΡΤ, σε επικοινωνία της με την εταιρία και τη Hellenic Train, επιβεβαιώθηκε η παρουσία του ξένου εκπροσώπου στην Ελλάδα προκειμένου να ενημερωθεί για το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους, αλλά και τα αίτια που το προκάλεσαν.
Δεν τοποθετήθηκαν ωστόσο για το τραγικό δυστύχημα, καθώς θέλουν να έχουν περισσότερα στοιχεία.
Να τονιστεί πως στις 18 Ιανουαρίου του 2017 υπεγράφη, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε στην FSI, έναντι του ποσού των 45 εκατ. ευρώ.
Στις 14 Σεπτεμβρίου του 2017 ολοκληρώθηκε η πώληση και μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην FSI και εντάχθηκε στον ιταλικό όμιλο.